I´m back

Nu var det länge sedan jag skrev. Tyvärr kan jag inte skylla på att jag varit på semester eller nåt sånt trevligt, utan bara på att jag jobbat. Jag trivs jättebra på jobbet, både personalen och pensionärna är jättetrevliga och gulliga. Men jag har jobbat lite väl mycket, känns som att jag inte gjort annat än ätit, sovit och jobbat och det börjar ta ut sin rätt. Förra onsdagen vaknade jag upp med jordens nackspärr och kunde knappt komma upp ur sängen. Den helgen skulle jag för första gången på 4 veckor vara ledig mer än än dag i taget, hela tre dagar skulle jag vara ledig. Men mitt i nackspärren åkte jag dessutom på en ordentlig förkylning. (Vad är oddsen?!) Om det är nån som undrar så är det inte skönt att nysa med nackspärr! Nackspärren gick som tur var över på 2 dagar men förkylningen har fortfarande inte riktigt släppt. Så det blev inte nåt sol och bad på min lediga helg som jag hade planerat. Men vi gick faktiskt ut en sväng på lördagen när jag kände mig något piggare. Det var ju trots allt Linneas sista helg i Stockholm. (Den jäveln flyttar till Småland) Det blev en blöt kväll med massa öl och karaoke. Kanske inte världens smartaste idé när man är sjuk men..Det var hur himla kul i alla fall. Och jag har sjungit karaoke för första gången i mitt liv! Det trodde jag aldrig skulle ske. Linnea, Hanna och jag sjöng Spice Girls  "Who do you think you are?" Det var så där pinsamt roligt.

I övrigt så har vi börjat packa för vår flytt. För er som inte vet det ska vi ju flytta från vår 3:a till en 1,5:a. Vansinnigt kan man tycka, men det är inte vilken 1,5:a som helst, utan en på Kungsholmen. Jättecentralt och fint vid Rålambshovsparken. Att få ett första handskontakt på en hyresrätt där är inte lätt ,så det vore dumt att inte köra på. Vi har ju aldrig riktigt gillat det här området som vi bor i nu heller. Nu får vi spara pengar plus att vi kommer kunna byta till oss nästan vad som helst när vi tröttnat på att bo så litet. Och vi har ju bott på mindre så det är nog lugnt. Ser verkligen fram emot att flytta till Kungsholmen. Flytten blir nästa vecka, då har jag slutat på mitt sommarjobb också så det är bra.  

Nästa helg ska vi till Riga! Min pappa har ju jobbat där och vill åka och hälsa på. Så han ska bjuda mig, mamma och Crille (syrran blev också tillfrågad men hon ville inte) på en fyradagars tripp dit. Ska bli jättekul och intressant att se Lettland, det är nog rätt annorlunda. Så det blir en liten minisemester innan skolan börjar veckan därpå. Usch vad fort den här sommarn har gått. Är lite bitter över att jag inte hunnit bada eller göra nåt somrigt. Men då få gånger det varit fint väder har jag ju jobbat eller så har det varit nåt annat i vägen och det är väl inte mycket att göra nåt åt. Ska ändå bli lite mysigt med höst.


Kommentarer
Postat av: Sara

jag ska faktist jobba som servitis den helgen sörru;P hehe ska få jobba på bagarns igen nu iveckan oxså hur gött som helst, way better än transcom:D

2007-08-19 @ 13:34:22
Postat av: åsa

det har du inte sagt nåt om?
gött. då blir det massa bullar hemma då :)

2007-08-21 @ 11:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback