God Jul!

image32

Då var det julafton då. Jag kom hit i fredags kväll och det var så fint med lagom mycket snö på träden och marken men idag har allt regnat bort lagom till jul. Men, men. Håller på att koka knäck och håla katterna i schack som desperat försöker bita sönder julklapparna under granen. 
I lördags träffade jag tjejerna. Bonnie, Chibbe och Anneli och det var så himla kul. Nu var det över ett år sedan vi alla var samlade men det var precis lika kul som alltid, som förr i ti´n. :) Och på juldagen ska vi ut och svänga våra lurviga på Wickan!
På kvällen åkte jag hem till Thina & Malin i Svartå och umgicks enda till 4 på natten, mycket trevligt. Igår var tanken att Anneli och jag skulle göra julgodis ihop och kolla på Sunes jul men det hanns inte med :( Anneli jobbade till 4 och jag hämtade syrran på jobbet och kom hem runt fem. Sen skulle städas och julgranen skulle kläs och allt sånt, så det blev för sent. Mycket synd tyckte jag men vad gör man...
Har pysslat och fixat men julkänslan vill inte riktigt infinna sig. Jag var jättepepp på jul när jag var på VFU:n och barnen gick luciatåg och allt (de var så söta!) och vi var på julbord med Crilles jobb, men efter det har jag varit sjuk (igen) och stressat med det ena och det andra och nånstans där tappade jag bort julkänslan. Men jag hoppas den kommer tillbaks snart när man tar på sig julklänningen och fixar maten och så. Grymt skönt och kul att vara hemma i Värmland hos alla nära och kära i alla fall :) 

Har ju inte berättat att jag sett min älskade Jonas Gardell igen. Tillfällig gäst i ditt liv heter showen och den var jätterolig mixat med några djupa, tankvärda stunder, som det alltid är med Gardell. Ena sekunden gapskrattar hela publiken för att i nästa sitta knäpptysta och allvarliga. Älskling var så snäll som överraskade mig med biljetter eftersom han visste att jag verkligen ville gå men inte hade råd :) Han är bra underbar. ♥
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

God jul söta du!
Ha det toppenbra nu i juldagarna, så hörs vi när det närmar sig en kullamannen-kväll. =) Många kramar

2007-12-24 @ 20:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback