Otur


Jag blir så trött. Har inte tränat på flera veckor på grund av sjukdom, skola och annat som kommit emellan. Idag stressade jag mig hem från förskolan för att hinna byta om och åka iväg på ett pass. Då upptäcker jag att mina träningskor är borta?! Jag sprang runt och letade och missade min chans att hinna med pendeln...Skorna är puts väck, måste ha glömt dem på friskis. Faan, jag har inte råd att köpa nya skor nu. Har knappt pengar till julklapparna, kommer få ta sparpengar för att det ska gå runt den här månaden. Och det tar emot.
I helgen var jag tvungen att köpa en ny plattång också för den hade beslutat sig för att sluta fungera. Skit också, mina skor som var så bra. :( Kan jag verkligen varit så klantig att jag glömt dem...
 
Jaja, har varit dålig på att uppdatera. Orkar helt enkelt inte. Men det händer inte så mycket, är inne på min tredje och sista VFU vecka. Jag trivs jättebra men det tar all energi. Som utforskande aktivitet gick jag ut med 4 barn i skogen.  Vi grävde vi upp en bit jord och la i lite pinnar, bark och blad. Var orolig att vi inte skulle hitta nåt eftersom det är vinter, men vi hittade en lockespindel på ett träd. Tog med det till förskolan och undersökte. Det kom fram några fler små kryp men det var spindeln som var mest intressant. Eller, såna där långben är ju tydligen inga riktiga spindlar har jag lärt mig. Barnen bestämde att det var en pappaspindel som hette Rubert. Sen blev det lite diskussioner huruvida den var farlig eller snäll, om den hade en hjärna eller inte och om den helst ät pizza eller sallad. Jättekul men svårt ibland att inte ge svar, utan låta deras utforskande och fantasi vara drivande.

Idag har jag bakat pepparkakor med barnen också, det var kul. Längtar till jul som en tok, tror stämningen höjs när man får vara med längtande barn och göra julpyssel. Ska bli mys att komma hem och äta god mat, umgås med familjen och träffa alla vänner.

I övrigt..Crilles vän Crille och hans fru Sandra var i Stockholm i helgen. Så vi har hängt med dem och gått på hockey.
Det var en lite halvhjärtad uppdatering i alla fall..Ni får klara er på det ;)
Hej på ett tag!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Sen blir det kullamannen för hela slanten oxå =)
kram

2007-12-11 @ 23:16:38
Postat av: Anneli

Stackars! Skorna kanske bara gömt sig?

2007-12-12 @ 19:20:30
Postat av: Linnea

Ja, det är tur jag har dig i Stockholm. Några ljusglimtar har jag allt kvar där, och det ska bli både skönt och skoj att få träffa er =)
Kullamannen-kvällen närmar sig! Bamsekram

2007-12-19 @ 11:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback