Hår & sommarplaner

image14

Har precis varit och klippt mig. Borde lärt mig första gången jag var hos den där frisören att aldrig mer gå dit, men är man snål så är man. Slingorna blev rätt ok, men hon klippte upp håret alldeles för mycket och fattade inte alls vad jag menade. Varför ska alltid alla frisörer puffa upp mitt redan självlockiga och tjocka hår så att jag ser ut som en blandning mellan en pudel och en permanentad tant? Det är bara Sara på Stråt vassare hemma i Karlskoga som lyckats fixa mitt hår så jag blivit nöjd. Annars går jag alltid ut från salongen med totalfönad frissa som gör att huvudet ser jättelitet ut i jämförelse med kroppen.
Tror jag ger upp kampen mot mitt bångstyriga hår och bara låter det växa ut. Då faller lockarna finare och jag slipper välja mellan att platta håret varje dag eller gå runt och se ut som en knappnål!

Om ett par timmar ska jag träffa Chibbe. Ska bli så kul att sitta och skvallra ett par timmar med henne, blir så sällan nu när hon inte bor i Sverige längre. Ikväll kommer hennes pojkvän Josh från England och de ska sova en natt hos oss innan de beger sig hem till Värmland.
Appropå Värmland åker jag hit på tisdag och har lite sommarlov ett par dagar. Ska bli så härligt.  På torsdag kommer även Crille ner och så firar vi midsommar där :) Midsommar ska firas på landet, så är det bara. På söndag åker vi upp till Stockholm igen och möter min syster på Arlanda. Sedan ska jag jobba två dagar, för att introduceras och gå brevid en annan tjej. Sedan blir det ledigt ett litet tag till innan sommarjobbet sätter igång på allvar i mitten av juli. Vi hade utbildning den här veckan, läkemedelshantering, förflyttningsteknik och sånt. Det var svårt och mycket att lära sig men det känns kul i alla fall. Allt har verkligen löst sig så bra, jag får vara ledig över midsommar och kan möta syrran på arlanda samt vara ledig när Anneli kommer upp plus att Crille och jag får några dagar då vi båda är lediga och kan hitta på nåt. Sen får jag jobba från mitten av juli tills skolan börjar och få lite pengar. Det blir perfekt det!

(bild:http://www.pruikenwinkel.nl/images/afro-pruik.gif)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Fan vad bra åsa! då kan jag kanske beställa biljett redan nu?? har inte bestämt mej för om jag ska åka buss eller tåg dock.

2007-06-16 @ 15:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback