Magdalena Graaf

image31

Har precis läst ut Det ska bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf. Jag har gråtit och förundrats om vartannat. Jag har nog tillhört dem som varit lite fördomsfull när jag hört namnet Magdalena Graaf. Silikonbröst, blonderat hår och en dålig radiohit. Men så såg jag henne på Videokväll hos Luuk. Jag tyckte att hon verkade så härlig, jordnära och rolig. Och hon fick nästan Luuk att börja gråta när hon berättade om hennes exman som misshandlade henne, vilket fick mig att gå och köpa boken. Nu har jag fått en ny förebild. Vilken kvinna! Hon har gått igenom så otrolig mycket och genom att läsa denna bok får man inte bara en hemsk insikt i hur det måste kännas att leva med någon som bryter ner en psykiskt och fysiskt, utan också en förståelse om varför hon gjort de val hon gjort i sitt liv. Magdalena är en jättestark och beundransvärd människa och mamma. Rekommenderar verkligen den här boken!

Okej, det var dagens boktips...
Jag fick gå hem från praktiken idag efter bara en timme! Jag fattar inte hur jag lyckas, men jag har gått och blivit förkyld igen. Har ju bara varit frisk i några dagar från förra omgången. Och jag som aldrig brukar bli sjuk. Jag har visserligen ingen feber eller så, det är bara näsan som rinner och halsen som gör lite ont. Men man kan ju inte vara på dagis och smitta. Det räcker med att vinterkräksjukan går där nu..

Så nu ska jag bädda ner mig i soffan och kolla på Tillbaka till framtiden 2. Hade aldrig sett de filmerna, men de är några av Crilles favoritfilmer så vi kollade på ettan i lördags och den tyckte jag jättebra om. Får se om tvåan är lika bra.

Länk till Luuks intervju med Magdalena Graaf. Måste ses! ;) 
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=953717

Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh den boken har jag också köpt! Har dock inte läst den än, tänkte spara den till flygresan.

Kul förresten att ni sparar till en resa! Jag vill också till usa!! :)

2007-11-29 @ 16:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback