Vart köper man självdisciplin?


Har haft en jäktig vecka med tentainlämning och redovisning. Vi hade sex sidor att skriva, och mer än två veckor på oss. När börjar Åsa skriva? Jo, i söndags, två dagar före inlämning. Vad bra. Fick sitta hela måndagen och svettas och så gå upp tidigt för att göra klart det sista på tisdag innan inlämningen. Jag har verkligen ingen självdisciplin. Har alltid varit så här, jag kan inte göra saker i tid, försöker jag så blir det bara nåt halvhjärtat. När jag sen bara har jättelite tid kvar då skriver jag som bara den och det brukar faktiskt bli bra också, men jag hinner sällan få med allt jag vill ha sagt. Hade jag börjat i tid skulle jag ju kunna skriva ännu bättre. Jag skulle dessutom kunna hinna med andra saker dagarna innan inlämning, t.ex äta, duscha, svara på tilltal ;) 
Efteråt säger jag alltid "Det här var sista gången, nästa gång ska jag börja i tid". Suck.
Bara att hoppas på att jag lär mig nån gång.

Det är himla skönt att det är klart. Tjejerna i min arbetsgrupp gick ut och drack lite öl efter redovisningen för att fira, det var trevligt men kändes lite konstigt att beställa stork stark klockan 12 en tisdag. :P  
Så nu har jag kopplat av ett par dagar och det är dags att börja läsa inför det nya momentet. Två böcker till på måndag, wohoo. Men ikväll ska jag ta det lugnt. Funderar på att dra iväg och träna nu, har inte hunnit med nåt pass sen förra torsdagen så det skulle vara skönt.


Skulle vilja åka till Göteborg imorgon och gå på Bonnies födesedagsfest, men måste tänka ekonomiskt. Min timrapport kom bort i flytten så jag har inte fått nån lön heller. Har skrivit under rapporten nu men vet inte när jag får pengarna..Har ju csn så jag har så att jag klarar mig men ska försöka leva sparsamt. Sommaren gick hårt åt på min ekonomi.

Hoppas att vi kan åka ner till Göteborg nån annan helg framöver, vore så kul att träffa Bonnie, var snart ett år sen vi sågs. Roligast av allt vore ju om det vore hela gamla tjejgänget, Anneli, Bonnie, Chibbe och jag. Men det är inte så lätt när en bor i Göteborg, en i Karlskoga, en i Stockhom och en i England.
Men kanske i jul? Saknar de tjejerna, det är få gånger man skrattar så mycket som i deras sällskap.  


Kommentarer
Postat av: Sara

äntligen uppdaterat;p hehe gött med plugg:) snart kommer du hem oxså hörde jag=) pössas

2007-09-28 @ 19:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback