Degerfors



Igår när jag var på väg till skolan träffade jag på en granne i trappan som var i färd med att flytta. Vi pratade lite och det visade sig att hon har bott i Degerfors som liten. Hon pratade om hur fint det var där de bodde i de gamla trävillorna vid älven. Jag fick ett litet sting av hemlängtan faktiskt. Säga vad man vill om Degerfors, men det är min hemort och man har så himla många minnen därifrån. Har nån slags hatkärlek till det stället.
Snart är det i alla fall jul och jag får åka hem och träffa mina älskade föräldrar och katterna. Och så alla vännerna förståss, även fast de flesta inte är från Degerfors utan från andra ställen omkring. Känner ingen som bor kvar i Degerfors och tur är väl det. Det är ett ställe man ska komma ifrån. Sen kanske vissa vill komma tillbaks senare, men man måste bort ett tag i alla fall tror jag.

Nu är det friskis som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback