Veckorna går...

Veckorna går så fort så det är helt sjukt. Är det för att man börjar bli gammal eller?

I veckan har pappa varit här i Stockholm en snabbis på föredrag. Vi gick ut och åt med honom och så fick han prova att spela lite guitar hero. Det gick väl sådär, haha.
Sedan har jag klippt mig och gjort nya slingor. Efter en del överväganden är min hellugg förvandlad till en snelugg. Helluggen var fin när jag fick till det, men nu när det regnar så mycket blir den så lockig och ful. Lättare att sköta en snelugg. Sedan la vi brunaktiga, beiga och blonda slingor. Mycket nöjd är jag.

Igår hade vi seminarium. Läraren är, hm, lite speciell. En tjej kom 10 minuter för sent och han sa att hon skulle få en kompletteringsuppgift som straff. Vi trodde att han skämtade men det gjorde han inte. Alla som kommer för sent får en extra uppgift. Lite överdrivet tycker jag.

Efter skolan åkte syrran och jag till Skärholmen och shoppade lite. Hittade en del trevliga fynd. Sedan åt vi nachos, åkte hem och kollade på sex and the city-filmen, som jag inte sett än. Den var bra och jag satt med lite tårar i ögonen stundtals. Jag blir i och för sig väldigt lätt rörd, men jag tycker att de skildrar riktig vänskap på ett så fint sätt i filmen.
Syrran sov över här och i morse (läs:förmiddags) gick vi ut på en rask promenad innan frukost. Det var så där härligt soligt och krispigt kallt i luften. 

Ikväll skulle vi egentligen haft halloweenfest här. Men Crille var inte så jättesugen på det, eftersom det varit en del fest här på sistone och det är himla lyhört. Måste ju tänka lite på grannarna. Dessutom är det egentligen för litet för att ha en fest för 10 pers här, det håller jag med om. Sen var det några som inte kunde komma och då tappar jag lite lusten. Vill ha alla som är bjudna här för att det ska bli kul.
Hoppas att vi hittar en större lägenhet snart, vill kunna bjuda på middag och fest. Att ha ett sovrum vore rätt skönt också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback