Sjuuuk

Usch, ligger här med en jävlig förkylning och tycker synd om mig själv. Snorar, ont i halsen, ont i huvudet, ont i hela kroppen.
Det värsta är att jag har tenta på onsdag och skulle behöva plugga som en galning, men är så trött i kroppen.
Sitter därför och försöker "lightplugga" genom att googla och kolla på youtube om teoretikerna vi ska skriva tenta om.
Det var faktiskt en föreläsare som tipsade om detta, man kan till exempel hitta en del av Piaget och Skinners experiment på youtube. 
Jag med min dåliga humor tyckte den här var lite rolig

  

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha.. vad roligt.. eller nja.. men ändå.

Vad världen är liten. Jag satsar på E, så sjukt svårt tycker jag. Jag vill bara klara av den så jag slipper ha den hängande över huvudet i nästa kurs. Vilken grupp är du i?



/Sara

Postat av: Sara

"Negativ förstärkning Det missuppfattas ofta som bestraffning men handlar om att släcka ut ett oönskat beteende genom att ta bort ett negativt stimuli, till exempel en bestraffning. Det behöver inte handlar om fysisk bestraffning men någon slags åtgärd som släcker ut beteendet. Ett exempel är en förälders tjat på sitt barn att sluta äta godis. Barnet lyder till slut föräldern för att slippa tjatet."



Det där är från Wikipedia, det motsäger ju det du säger. och alla verkar vara uppdelade i dessa två läger att förstärkning (negativ eller positv) alltid förstärker beteendet. medan resten säger att det är som ovan. Vad fan... jag blir bara mer och mer förvirrad.

2008-09-23 @ 16:58:41
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback