Traumatisk morgon


I morse när jag gick in i badrummet låg en stor läskig spindel i handfatet!
Jag trodde inte att jag var så spindelrädd, men har visst gått och blivit töntig på gamla dagar och skrek till på ett sånt där gällt, flickigt sätt som jag avskyr. Till mitt försvar måste jag få säga att det var en enorm spindel som såg både livsfarlig och jättearg ut (sugen på att bita en stackars nyvaken mamma, säkert).
Försiktigt trippade jag fram till handfatet och satte på kranen i en förhoppning om att spindeln skulle spolas ner, men den började ju bara klättra uppåt. Då blev jag rädd och skrek till Crille som precis varit och tagit upp Casper ur sängen. Tyvärr är Crille också spindelrädd. Men han axlade sin karla karl-roll genom att spruta toalettrengöringsspray på spindeln! Sedan tog han upp den döda eller svårt chockade spindeln, det är osäkert vilket, och slängde den. (Förlåt Maertha)


Fattar inte vart spindeln kom ifrån men nu vågar jag knappt gå in i badrummet utan att få för mig att stora spindlar ska hoppa ner från taket och gosa in sig i mitt hår. Huua!

 


Kommentarer
Postat av: Josannah

såg den ut som den bilden fågelspindel? isåfall är det någons granne som har rymt.

Postat av: Anneli

Men fy! i pers förra lägenhet dök de upp titt som tätt i badrummet. tror du kom ur rören, varför alltid i badrummet annars liksom? om per inte var hemma brukade jag ställa ett glas över den tills per kom och dödade den. hehe

2010-05-31 @ 23:35:52
Postat av: Bonnie

Uuuuuuu, läskigt! Har varit sjukt spindelrädd men har tvärtom emot dig blivit avtrubbad på gamla da'r....vet inte om det är något bra eller om det är på grund av att mitt sinne avtrubbats av många års skräckfilmstittande.

2010-06-01 @ 22:55:05
Postat av: maertha

hahaha!

om du skriver sådär roligt om det varje gång får du slå ihjäl hur många småkryp du vill :)

(fast det är ju smidigare att fånga dem med ett glas och en tidning, då slipper man ju dessutom det äckliga dödandet)

2010-06-03 @ 09:41:16
Postat av: Emma Viklund

Uscha, läskigt med spindel! :O jag hatar verkligen alla små kryp, uscha...



Sv: Nej, jag tror heller inte att det är nåt att oroa sig över, men BM lät så orolig och då känns det som att VI gjort fel! :/ Men jag tycker Viggo äter bra, så allt borde ju vara lugnt... Ja, Viggo är riktigt kort, jag blir så förvånad då jag hör bebisar i samma ålder som är närmare 80cm :) Viggo är med minst av alla hans kompisar :D Även dom som är yngre hihi...



Hoppas allt är bra med er! :)

Kram Emma & Viggo

2010-06-03 @ 13:13:52
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback