Tankar

Hade tänkt skriva ett inlägg om min helg som varit trevlig med danspass, fest, film och så vidare. Nu känns det bara dumt.
Jag blev så illa berörd av att höra att de hittat Engla. Man anade ju att hon antagligen var död, men nu när man fick det svart på vitt. Det blev så verkligt. Det här har verkligen hänt. I Sverige, i en helt vanlig familj. Sånt som man bara ser på film. Eller som händer i USA.
Jag tänker mig en liten flicka som måste varit så rädd. Jag tänker mig en familj som nu fått det bekräftat att en man dödat deras dotter, alldeles i närheten av deras hem. Jag vill bara gråta. Ska föräldrar inte ens våga släppa sina barn fria att få cykla hem själva? Vad händer med världen, vad ska man göra? Vad har gått snett i ens liv när man beslutar sig att döda ett barn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback