Jobb och resa

KurserHögskolepoängBetygDatum

Pedagogik, etik och psykologi, introduktion termin 1

15.0

G

2007-03-23

Kulturanalys i partnerområdet, T1, inkl VFU 4 p

15.0

VG

2007-06-07

Pedagogiskt arbete med yngre barn I, inkl VFU 5-6 p

30.0

G

2008-01-18

Pedagogiskt arbete med yngre barn II, inkl VFU 6-8 p

30.0

VG

2008-06-05


Fick vg på sista kursen och nu är 1,5 år avklarat. Två månader kvar tills jag behöver tänka på skolan igen. Skönt!

Vad har hänt sen sist?
Midsommar blev lugn. Jag skulle upp halv 6 för att åka till jobbet på midsommardagen. Vi hade lite picknick med min syster som varit och sett Jay-z kvällen innan. När hon åkt hem gick vi en promenad genom ett folktomt Stockholm, gick hem och lagade lite mat och kollade på Jönssonligan. Första midsommar jag inte är hemma i Värmland men det blev mysigt ändå.

Vi har bytt hotell för resan. Vi insåg att vi skulle behöva ha bil under hela resan om vi skulle bo där, för det låg tydligen rätt avlägset. Så vi hittade ett annat hotell som verkar vara bra utanför Palermo. Vi kommer landa i Trapani och ta buss därifrån till Palermo eftersom Ryanair inte flyger direkt till Palermo. Roligare att bo i närheten av den staden också tror jag. Det blir bra, bra. Inte ens en vecka kvar nu, jag längtar! Vi kommer nog behöva lära oss några italienska fraser, de verkar inte vara så bra på engelska där nere. Får gå en snabbkurs hos Sara.

I övrigt har det väl inte hänt så mycket. Jag har jobbat och jobbat. Det tar knäcken på en det där jobbet, är så himla trött när jag kommer hem. Men jag trivs och det är pengar. Nu är jag dock ledig fram till fredag och då är det sista dagen jag jobbar på över två veckor. Sen blir det bara fun and games. Det behöver vi.  ♥


Nu ska jag gå och äta något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback