Nytt år

Nu har jag varit dålig på att skriva igen.
Åkte hem från Värmland på annandagen efter en välförtjänst slapparvecka med nära och kära.  Nästa dag började vi jobba med att sälja fyrverkerier, jag och älsklingen och en kille som såg ut som en raket själv men kallades Smulan. Vi jobbade runt 10 timmar de första dagarna, och så 12 timmar dagen innan nyår och på nyårsafton. Jäklar vad folk köper raketer! Men det var jättekul faktiskt, över förväntan. Och så lite pengar behövdes. På nyårsafton blev det väldigt lugnt eftersom vi var så trötta efter att ha jobbat så mycket så vi lagade lite god mat och sedan kom Maertha förbi och hängde. Åt marängswiss, kex, ost, chips. Vid tolvslaget gick vi ner till Rålis och kollade på fyrverkerier i massor.
Den senaste veckan har jag mest tagit det lugnt, lite väl lugnt kanske. Nu är det dags att dra igång med pluggandet igen. Inte speciellt motiverad, vill bara klara av den här tentan så att nästa termin kan börja. Då blir det naturkunskap först och främst, och det blir nog kul. :)

Tänkte ju skriva en sån där fin resumé av året så jag snodde denna från Anneli.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Förlovade mig! Åkte till Sicilien..

Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga tror jag. Brukar aldrig ha det.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Malin fick en son. Sen blev en av Crilles bästa vänner pappa till tvillingdöttrar.  I år ska en nära vän till mig bli mamma :)

Dog någon som stod dig nära?
Nej

Vilka länder besökte du?
Italien, Lettland, Estland

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Studiemotivation. En större lägenhet.  

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Påskafton, den 22:a mars då vi förlovade oss :) 2:a december..Varför är lite hemligt

Största misstaget?
Kan inte komma på något misstag :)

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Magen har krånglat och jag har varit på flera obehagliga undersökningar pga det.

Bästa köpet?
Kan inte komma på så många inköp just nu..Guitar Hero kanske? ;)

Vad spenderade du mest pengar på?
Sicilienresan

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Förlovningen, kryssningarna, konserterna, resan...Att se min vän gifta sig och se min bästa vän bli lycklig med en bra kille :)

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Oj, jag vet faktiskt inte...Finns säkert hur mycket som helst men jag kommer inte på något specifikt

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare över lag

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat

Vad önskar du att du gjort mindre?
Irriterat mig på småsaker.

Hur tillbringade du julen?
Hemma i Knutsbol med Mamma, Pappa, Syrran, Morfar och katterna.

Blev du kär i år?
Var kär redan innan :)

Favoritprogram på tv?
Hm, det gamla vanliga Greys, Desperete...Och Sjukhuset

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, det var länge sen jag hatade någon

Bästa boken du läste i år?
Har mest läst kurslitteratur, inte hunnit med så mycket annat...Vet flera böcker som jag hade velat läsa dock ;)

Bästa musikaliska upptäckten?
Har som sagt varit lite stiltjé på musikfronten...Men Johnossi och Wolfmother.

Något du önskade dig och fick?
En massa saker

Något du önskade dig men inte fick?
En frisk mage

Årets bästa film?
Får väl säga Batman också pga Heaths underbara roll...Finns säkert många fler

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Kvällen innan var vi på Djingis Khan med några vänner. Det var flera som inte kunde komma, men det var trevligt ändå. Sedan gick vi ut en snabbis. På själva födelsedagen bjöd baby på frukost ute och Syrran och Elin hälsade på.

De bästa nya människorna du träffade?
Haha, kommer inte på några nya människor som gjort nåt intryck direkt

Vad fick dig att må bra?
Min älskling.

Vem saknade du?
Mina vänner som bor långt bort.

Favorit månad?
Juli, December.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag haft mina bästa vänner nära mig.  Om jag hade varit ledig nåt i sommar när det var fint väder så man hade kunnat njuta av den svenska sommaren.

Kommentarer
Postat av: Sara

Galaxy hette den tydligen:P jaa och det bästa är ju att nu kan ju du komma på min maskerad:D

Postat av: Sara

id=1&gender=1" rel="nofollow">http://nelly.com/productInfo.asp?qProductId=163158&qProductColorId=81&qNavigation=&qNavigationBrand=&qNavigationClass=&qNavigationGroup=&qBrand=&qClass=&qGroup=&qStyle=&qSize=2&qPage=6&scrollBarSelectedIndex=63&qFilterType=1&languageid=1&gender=1



Kolla om du tycker den här klänningen är fin, tänkte något sådant när jag ska sy till dig?=)

2009-01-15 @ 11:18:24
URL: http://laala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback