Update

Helgen var underbar. Efter att jag och Maertha solat och babblat bort några timmar i parken i lördags åkte jag ut till Häggvik där Crille var och vi grillade med Robin & Amanda, spelade kubb och umgicks. Det var jättetrevligt och vi kom inte hem förrän 3 på natten, så sent har jag inte kommit hem sen jag blev gravid faktiskt. 

I söndags var det ännu varmare och jag och älsklingen spelade minigolf. Jag förlorade med 30 poäng, men skyller på magen som var lite i vägen. Den är verkligen stor nu, älskar den! Men bebis gör det lite besvärligt för mig, är uppe och kissar typo 3 gånger varje natt och sover dåligt. Bökar runt jättemycket hela tiden gör den också, det är helt underbart men när man ska sova eller när den träffar revbenen är det lite obehagligt. Men häftigt att känna hur stark den börjar bli. 
(Känns hemskt att skriva "den" men vet ju inte vem som gömmer sig därinne) 

Igår var det dags att gå till barnmorskan igen och den här gången hade Crille fått ledigt också, eftersom vi ändå hade föräldrautbildning på eftermiddagen. Min barnmorska är fortfarande sjukskriven så vi fick träffa en gammal mystant som hade hoppat in som vikarie. Hon hade arbetat i 42 år och precis gått i pension. Jätteduktig och gullig, henne skulle jag vilja ha när det är dags för förlossning. Härligt med folk som verkligen kan sitt jobb och brinner för det. 
Allt såg bra ut och bebis ligger kvar med huvudet neråt. Kul för Crille att få höra hjärtat slå också :) 
Barnmorskan sa att av döma av hur jag ser ut så tror hon att det är en pojke men av hjärtslagen en flicka. Så vi får se!
Föräldrautbildningen var också ganska bra, även om jag redan visste det mesta. 

Nu är det bara två dagar kvar i skolan och sedan är det lov! Hela veckan håller vi på och kämpar med grupparbetet och vi samarbetar inte så jättebra, så det tär på tålamodet. Jag har inget engagemang alls kvar, vill bara bli klar med skiten! Snart så. 

Nu ska jag gå och vila lite, sedan försöka plugga lite mer innan kvällen kommer. 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback