Nya lägenheten, Metallica och förkylning

Äntligen fredag. Den senaste tiden har det varit mycket skola men nu är kursen nästan slut. Har examination och en till uppgift att skriva bara till nästa fredag. Sedan är jag tydligen ledig i 10 dagar innan nya kursen börjar! Skumt värre, men jag klagar inte :)
Tror jag är på väg att bli sjuk. Crille har varit hemma med förkylning i veckan och jag börjar känna att halsontet är på väg här också. Ingen lust att bli sjuk ju, men när det gör så här ont när man sväljer brukar det vara kört. Tror jag blir tvungen att köpa lite glass för att lindra det sen ;)
I övrigt har vi börjat bo in oss i nya lägenheten. Allt är uppackat och klart, det enda som är kvar är att få upp lite saker på väggarna, gardiner, nya blommor och en ny matta. Vi ska pyssla lite mer i helgen så det blir hemtrevligt. Jag trivs jättebra, i början var vi lite besvikna på små skavanker som vi inte sett innan men jag tycker att hela lägenheten är jättemysig och det känns verkligen som hemma. Det enda negativa är att det luktar avlopp från och till i badrummet. Vet inte om det är tvättmaskinen som är möglig eller nåt äckligt...

 I söndags skulle vi ju på Metallica men tji fick vi. Vi var jättepeppade och satt där och väntade när de andra kom ut på scenen och berättade att James var sjuk. Jäkligt synd...De ska försöka komma tillbaks i maj men jag vet inte om jag vågar utsätta bebisen för så högt ljud när den är så stor i magen. Jag vet inte, får väl fråga barnmorskan om det blir aktuellt. Magen växer och frodas förövrigt, det går fort nu. Jag känner också av bebisen mer och mer. Första gången jag var säker på att det verkligen var bebisen som var det där sprattlet satt jag på biblioteket i skolan och jag kunde inte sluta le. Vilken känsla!
Nu ska jag försöka äta lite frukost och sedan tmåste jag ta mig iväg till Universitetet för att jaga fatt i blankett angående studieuppehåll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback