Tänder

För några veckor sedan var Casper tokgnällig och blev ledsen rätt som det var. Vi fattade ingenting, vår kille som brukar vara så nöjd. Efter nån vecka såg jag dock att det var en kindtand som kommit upp, så där hade vi förklaringen! Det är ju så svårt att få syn på tänderna som är på gång när det är så långt inne i munnen..
Idag blev han plötsligt så där gnällig igen och jag tittade på en gång i munnen, japp på andra sidan är tanden precis på väg igenom och det är jätterött och irriterat. Stackars plutten, idag har han fått lite alvedon gnuggat på tanden. Men då blev han sur när han inte fick mer alvedon från flaskan istället, skogsbärssmak var tydligen gott!
Så nu har Casper 10 tänder. Stora killen! I morgon blir min egentliga sista mammalediga dag, det känns lite vemodigt. Vi ska iväg till en kompis utanför stan och hennes son på snart 2 år som jag inte sett på jättelänge. Det blir trevligt!

Nu är det dags att gå och lägga sig för trötta mamman.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback