sommar



Nu är det sommar på riktigt! Igår var jag och älsklingen på Skansen och kollade på djur, det var jättemysigt. Mitt nya favoroitdjur är gråsälen, så jäkla charmiga. Efter att vi vart på Skansen tog djurgårdsfärjan in till stan, mötte upp Jenny och tog en öl i Kungsträdgården. Sen åkte vi hem och kollade på Sverige-Danmark matchen med Hanna och Ante. I slutet var det nån dansk idiotsupporter som sprang in på planen och slog till domaren. Matchen avbröts och Sverige vann. Vad det där idioten ska få skämmas nu. Läskigt med folk som tar sport på sånt allvar.  

Har haft praktik nu i två veckor, var på en förskola i sumpan och det var jättekul, barnen var underbara och personalen jättetrevlig. Känns verkligen som jag valt rätt utbildning och vill bara ut och jobba mer nu.
Nu är det bara en vecka kvar i skolan, sen är det sommarlov. Men först ska en hemtenta in och en gruppredovisning göras.
Imorgon ska jag på intervju också, på ett äldreboende. Skulle verkligen behöva ett sommarjobb så håll tummarna!

Allt är jättebra just nu, förutom en sak som jag fick reda på igår.
Vet inte hur många gånger jag har läst det du skrev. Jag trodde vår vänskap var jättebra och att vi kunde berätta allt för varandra och så skriver du en sån där sak... Snacka om att känna sig dum, jag vet ju inte ens vad det är jag har gjort. Känner mig sårad, att du är rädd att förlora tilliten till mig, du ska alltid kunna lita på mig. Har du inte högre tankar om mig än så? Känner mig lessen, du ska ju vara en av mina bästa vänner. Känner mig lite irriterad också, varför skriver du en sån där sak nu helt plötsligt, du visste väl att jag skulle fråga vem det handlade om? Varför skriver du så om du inte vill berätta vad det är. Här får jag gå runt med en klump i magen och känna mig dum. Vad kan vara så hemskt så att du inte kan säga det? Jag har tänkt och tänkt och tänkt men kan inte komma på nåt. 
Känns lite löjligt att skriva här men du vill ju inte prata om det och jag var tvungen att skriva av mig lite. Jag kan bara hoppas att det löser sig, du betyder så mycket för mig. (och det hoppas jag att jag fortfarande gör för dig också?)

Men nu ska jag försöka skaka det där av mig, annars mår jag bara dåligt.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Nu har vi iaf rett ut dej. och jag visste väl att jag kunde lita på dej. älskar dej gumman! kram

2007-06-04 @ 11:18:23
Postat av: Anneli (igen)

oops. rett ut DET, inte dej. ;)

2007-06-04 @ 11:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback