Hemma i Sverige igen


Har varit hemma en vecka nu och jobbat men inte hunnit uppdatera förrän nu.
Vi har haft det underbart! Hela resan har varit nästintill perfekt, Sicilien var jättehärligt. Varmt och vackert. Vi har haft en lagom mix av olika upplevelser. Vi åkte till Palermo för att gå på arabiska marknader, shoppa och kolla på staden. Var i Monreale och katedralen där som är berömd som ett av medeltidens mest fantasitiska verk, med väldiga mosaikbilder i guld (jag är fascinerad av kyrkor), åkt till Etna och vandrat där på 2000 meters höjd. Vi hade gärna åkt upp till toppen men det var för dyrt. Väldigt häftigt ändå att ha vandrat på en vulkan. Efter Etna åkte vi till en underbar liten stad som heter Taormina där de har en antik grek-romersk teater, jättemäktigt. Sedan har vi åkt båt till San Vito lo Capo där det fanns en underbar strand. I övrigt har vi solat, badat, ätit gott och bara myst.
Jag lägger upp några bilder här, fler kan ni snart se på bilddagboken.

Imorgon åker vi till Värmland för Josefin & Marcus bröllop!

































Kommentarer
Postat av: Anneli

Ser ju helt underbart ut! :)

2008-07-18 @ 00:38:50
Postat av: Elin

Åhvadhärligt!!!! det ser ut som om ni har haft det superfint :)

Apropå nåt helt annat så åker jag hem till dfs den 27e juli och stannar ungefär en vecka..kanske går jag på den nya festivalen i kga-putte i parken, konstigt nog verkar de ha ett riktigt bra upplägg!

Är du hemma nånting ungefär då?

kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback