Here comes the sun and I say..It´s alright



Jädrans va härligt det känns nu! Igår var jag iväg på den hemska undersökningen som jag fasat för så länge och det gick bra. Visst, det gjorde riktigt ont trots smärtlindring men det gick ändå bättre än vad jag förväntat mig. Allt såg bra ut och nu är det bara att vänta på provsvaren, min läkare sa dock att hon nästan var 100 procent på att de inte skulle visa något onormalt. Det känns så skönt att jag klarade av det här, att det är över och att jag med största sannolikhet inte har någon allvarlig sjukdom! En sten har lyfts från mitt hjärta. :)
Visst, IBS är väl inte så roligt men det kan jag leva med. Huvudsaken att det inte är nåt allvarligt som sagt.

Nu är det sommarlov också, vilket känns underbart! Jag blev riktigt nöjd med sista tentan till sist. Min syter kom hit i onsdags och vi har glassat och haft en liten mini-semester. Idag var första introdagen på sommarjobbet med massa info så huvudet är helt fullproppat just nu. Himla mycket man måste ha koll på inom hemtjänsten. Det blir spännande. Det var i alla fall en massa trevliga tjejer som ska jobba där i sommar, så jag hoppas att man träffar dem lite i lunchrummet trots att man jobbar själv. Skulle gärna få några fler roliga kompisar i stan, hittade ju inte så många i klassen som man gillade. Klassfesten ställdes förresten in för att det var många som inte kunde. Det får man väl räkna med på sommaren tycker jag, men men. De flesta verkar inte vara intresserade av att ordna nån ny fest heller. Tråkmånsar!
Får hoppas att jag får en roligare klass i höst. Trist bara att ha gått 1,5 år på högskolan utan en endaste liten klassfest eller nåt. Stockholm är ingen vidare studentstad. Men strunt samma nu. Jag är glad och allt känns bra just nu ;)
På lördag ska jag få se Foo Fighters :D


Kommentarer
Postat av: elin

ahaa, nu hängde jag med på vad ibs var. min mage vill begå självmord av varannan maträtt och vid stress så jag har länge misstänkt att jag också har något sådant. inget säkert förstås men det är så pass random vad den reagerar på att det inte är laktos eller glutenintolerans eller andra sådana där saker. har du några bra tips på vad man ska äta för något för att hålla magen glad?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback