Livet i bubblan

Casper sover så jag ska försöka uppdatera er lite. Idag blir han 3 veckor, redan!
Den första veckan var min mamma kvar här uppe och avlastade oss vilket var jätteskönt.
Efter att mamma åkt tillbaka hade vi en vecka själva och nu har Crille börjat jobba igen. Det har varit lite berg och dalbana känslomässigt och med Casper. Så mycket nytt att lära sig och man oroar sig ständigt för allt möjligt. Men det börjar lägga sig nu och det är inte alls läskigt att vara själv med honom om dagarna som jag trodde. När han blev två veckor började han skrika mycket och hade ont i magen så vi befarade att han hade fått kolik. Det var jobbigt. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur ont det skulle göra i mig när min son skriker. Stackarn hade så ont så det var tufft att känna sig så maktlös. I måndags skrek han i stort sett hela sin vakna tid. I tisdags kom räddaren i nöden, Iwona, hit med sin bebis Dante (som ser gigantisk ut i jämförelse med Casper, trots att han bara är 4 månader) och hjälpte mig. Fick massa tips om magknipsmassage och teer som skulle hjälpa mot gasbildning. Så nu får han ett örtte varje dag, miniform medicin före varje matning och så försöker vi hinna med lite massage varje dag. Det verkar ha hjälpt en hel del och han skriker inte alls lika mycket längre. Hoppas innerligt att vi slipper koliken!

Blev lite rörigt inlägg kände jag, men det får ni ta. Livet som nybliven förälder är rörigt men underbart!
Nu ska jag passa på att äta innan plutten vaknar.

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Vad skönt att få höra lite om hur det går för er! Såg att du fått sova ordentligt en natt också, skönt för dig gumman. Kan tänka mig att mammarollen är ny och otäck nog utan att dessutom vara helt dödstrött. Tur att du har stöd av en annan nybliven mamma och att Din mamma ställde upp så. Jag hoppas att vi kan ses till hösten när jag kommer tillbaka till Sverige! Kram gumman och ge Casper en puss från mig :)

2009-08-14 @ 13:09:30
Postat av: Anneli

Stackarn. Skönt att han verkar må bättre iaf och guld att ha nån att rådfråga så där! Hoppas du mår bättre också. Vi borde ringas tycker jag! Kramar

2009-08-14 @ 13:29:21
Postat av: Malin

pröva sempers magdroppar också. dem använde vi på johan när han hade ont i magen. det kan ofta bero på att dem sväljer för mycket luft när man ammar. både minniform och semper spränger bubblorna, men min bvc sköterska sa att semper var bäst, och min kompis använde båda...hoppas att det blir bra! det brukar det, det är ju inte så himla lång tid som dem är bebis skrikiga.

Postat av: Sara

Åh va härligt att leva i en liten bubbla.

Hoppas du har tid att lägga upp lite bilder snart. Dax för en ny header kanske? Med bilder på nya familjen :)

2009-08-16 @ 10:34:06
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback