Tillbaka i storstan

Nu är vi tillbaka i Stockholm efter härliga sommardagar på landet.
Idag var det dags att gå till barmorskan igen. Allt såg bra ut, jag hade inte gått upp nåt mer i vikt men det behövdes tydligen inte heller. Jag har gått upp 12 kg och mellan 12-16 ungefär är normalt under en graviditet. Lite sämre järnvärde, så får börja med piller nu.
Mina fötter är jättesvullna så det är jobbigt men fick tips om att dricka citronvatten. Får se om det hjälper nåt.
Bebisen har fixerat huvudet i bäckenhålan och hon sa också att det är ingen stor bebis, vilket var skönt att höra. Är rädd för att behlva föda en bautabebis.
Crille fick känna bebisens huvud och sedan lyssnade vi på hjärtat igen, och jag höll på att börja gråta den här gången. Blev så rörd över att han fick känna lilla huvudet och att sen lyssna på hjärtat direkt som alltid gör en så glad, det blev lite mycket. Älskade bebis!

Sedan har vi umgåtts med Jenny resten av dagen och så hem och vila fötterna i högläge. 
Nu ska jag kolla på barnmorskorna Norge. Handlar om dödfödslar idag, inte så smart att kolla på egentligen kanske (Crille är inte hemma och kan trösta heller) men men..  

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Ihhh, jag och chibbe kan knappt vänta :) Hoppas allt är bra med dig och vi tänker på dig vännen!

2009-07-02 @ 01:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback