Känslosvall


Ibland rinner känslorna över. Jag var inne på Lindex en sväng efter att ha ätit lunch med älsklingen. Hittade en så fin body som jag bara kände att den här måste bebisen ha som första plagg på BB. Kom hem och satt mig i soffan med den lilla bodyn och bara lät alla känslor komma. Ibland känner jag så mycket kärlek för Crille och vår bebis i magen att det gör ont. Att man kan älska någon så mycket som man inte träffat än. Det är en sån otrolig lycka och samtidigt så blandade känslor. Dels en oro för att allt ska gå bra, att bebis är frisk och att förlossningen ska gå bra, att allt efteråt ska funka. Dels en oro som är svår att sätta ord på. Livet kommer förändras och det är härligt, spännande, otäckt och sorgligt. Även om vi kommer kämpa för att få tid för varandra och oss själva så kommer vi bebisens behov alltid komma i första hand. Det är nån slags nostalgisk känsla för den tid som varit och den person man varit, som förändras, blandat med en längtan efter det nya, outforskade..Längtan efter att få träffa och lära känna vårt barn. I den sekund som vi möter vårt barn kommer inget att vara sig likt igen. Det kommer vara det största ögonblicket i livet.

Man vill bara skydda denna lilla människa mot allt ont, men det går ju inte. Vi kan bara ge hon eller honom så mycket kärlek och trygghet som möjligt. ♥


Kommentarer
Postat av: Anneli

Gudars vad många tankar på en gång. Kramar i stora lass!!

Postat av: HannaJ

Åh vad fint skrivet!! Det kommer gå super, och vilka kanonpäron krabaten kommer att få! :)

2009-06-13 @ 21:05:28
Postat av: maertha

ert barn kommer att simma i ett varmt hav av kärlek, det vet jag. och ni kommer alltid att kunna höja en mjuk sandbotten av trygghet när vattnet blir för djupt och läskigt, det vet jag.

och det kommer ert barn också att veta så fort det ser er.

det vet jag.

kram

2009-06-16 @ 00:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback