Helgen

I fredags fyllde min käre Pappa 60 år så han och Mamma kom upp hit till Stockholm. Vi gick ut och åt på en turkisk restaurang här på söder och sedan gick vi hem till oss och åt tårta och umgicks. Förutom middagen fick pappa presentkort på ölprovning och biljett till Madonna på Ullevi senare i sommar som han ska gå på tillsammans med syrran, det blir kul för dem!
Crille hade köpt en 12 årig whiskey och tryckt en tröja till honom.

På lördagen gick vi runt i stan i solen och på kvällen blev det eurovision här hemma med god mat och andra godsaker. Men vilket sömnpiller till tävling det var i år! Inte för att det brukar vara jättebra men några roliga bidrag brukar ju vara med. Allt var värdelöst i år tyckte vi allihop. Pappa gillade Norge men inte vi andra, skittråkig låt ju.

På söndagen blev det en tur till Ikea och vi passade på att köpa lite grejer till bebis. Skötbord, madrass, spjälskydd, täcke, kudde och sängkläder. Tyvärr upptäckte vi att madrassen är för liten, och det fanns inget mindre på Ikea. Så vi får lämna tillbaks den och köpa på babyland istället, enda stället där rätt mått finns. Antar att det är för att vi har vår gamla säng, inte så vanligt längre. Irriterande värre! Största problemet just nu är att hitta ett spjälskydd som passar vår säng, verkar omöjligt. :/
Efter Ikea åkte vi hem till Sara ett tag för att se hur hon har det i nya hemmet och därefter for mamma och pappa hem till Värmland igen.
Mysigt att umgås med familjen hela helgen och jag tror pappa var nöjd!

På kvällen bestämde jag och Crille oss för att gå på bio. Vi hade inte råd egentligen men hade 200 kr över från vår bebis-ikea-budget så vi tänkte unna oss att se Änglar och demoner som vi båda sett fram emot. Men det var inte värt pengarna. Inte alls så bra och spännande som boken.

Igår var jag i Skärholmen och såg teatern Dårfinkar och Dönickar med skolan. Älskar boken och teatern var helt ok för att vara en ungdomsföreställning. Alltid kul att gå på teater och det ska bli intressant att analysera den i skolan nästa vecka. Resten av denna vecka är ledigt, så skönt! :)
Ikväll är det profylax igen sedan får vi se vad resten av veckan och helgen bjuder på. Kanske ska vi vara hundvakt :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Oh ny design på bloggen.



Vill du ha lite hjälp att fixa en header med era bilder så kan jag hjälpa om du vill. Jag har lärt mig hur man gör nu.. hihi.



Hjälpte Petra (trettontrappor.blogg.se) och en annan vän: (liamprince.blogg.se)



Hör av dig i såna fall.



/Sara

Postat av: Anonym

Spjälskydd är svårt att hitta rätt...vårat är för långt så man får köra lite omlott!



Kul att du börjar handla nu! Spännande...glöm inte att köpra en kudde till vagnen också bara.



Änglar o demoner är verkligen en besvikelse...hade alddat som fan för att se den och blev skit besviken...min favvo bok!

2009-05-21 @ 12:07:03
URL: http://mmlw.blogg.se/
Postat av: Anneli

men var inte filmen bra? faan vi som tänkte se den imorn! jag tyckte iofs da vinci koden var bra, fast boken var mycket bättre.

2009-05-22 @ 00:11:49
Postat av: Sara

Åh absolut hjälper jag till.

Men om du väljer vad du vill ha för typ av header. Antingen som Petra (trettontrappor.blogg.se) med en bild och lite text. Eller som Nettis (liamprince.blogg.se) med tre bilder. Sen får du skicka dom med email till mig. Skriv också om du vill ha någon text i headern som Nettis eller som min, eller något annat. Välj också en bakgrundsfärg så kan jag fixa någon fin tapet.



Hör av dig.

/Sara

2009-05-26 @ 16:13:55
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback