Snart helg igen..

..veckorna går så sjukt fort! Snart är det bara 10 veckor kvar av graviditeten, tyckte nyss man satt där med stickan i handen och såg ut som ett stort frågetecken ;)
Jag och bebis mår bara bra iaf, jag har ju ont i ryggen men det får man ta. Bebis sparkar jättemycket och Crille kan känna det tydligt nu, han blir så glad varje gång hans hand möts av en spark :)
Vi börjar verkligen längta efter att få träffa vår lilla älskling!

Denna helg blir nog lugn, har inget inplanerat. Vädret är ju sådär..Men förra helgen hade vi kanonväder och vi var ute en massa. I fredags åkte vi till Fjäderholmarna med Jenny & Andreas och njöt av skärgården. I lördags var vi på stan och på kvällen blev det grillning med tidigare nämnda par. Första grillningen på vår takterass, med vår första egna grill! 
Hela helgen var jättemysig och i måndags var det dags för Metallica också. Hann se ett par låtar, sedan blev jag alldeles kallsvettig och konstig och fick gå ut. Vet inte om det var pga bebis eller att jag ätit dåligt. Det blev nån reaktion ialla fall men det gick över så fort jag kom ut. Crille fick sitta kvar, så att nån av oss fick se spelningen åtminstone.
Drack lite vatten och åt lite chips och gick runt en sväng. Var lite orolig för om bebis skulle bli stressad av musiken, det är ju verkligen hög ljudnivå. Man vibrerar ju i hela kroppen av basen så det var lite svårt att avgöra bebisens sparkar också, så jag stannade ute ett tag för säkerhets skull. Där mötte jag en annan gravid tjej vars bebis inte alls hade gillat musiken. Så vi satt utanför och lyssnade och pratade en lång stund. Efter ett tag kom en tredje gravid ut som också hade blivit kallsvettig och yr. Det måste ha sett rätt komiskt ut där vi satt på rad tre tjockisar. 
Efter ett tag gick jag tillbaka in i alla fall och med jacka, tröja och väska som ljuddämpare på magen kunde jag avnjuta slutet av konserten därinne. Han höra flera gamla godingar och spelningen var jättebra. Så det var kul trots allt :)  

I veckan har jag skrivit tenta och i morgon börjar nya delkursen, får se hur den är.
Nu ska jag vila min rygg lite, sen biblioteket nästa och så fika med syrran!

Kommentarer
Postat av: Diana

hej du , läs gärna min blogg o släng en kommentar.. kramar :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback