Medeltidsmarknad, kvällsdopp & Barbiedockor

Igår tog vi en utflykt till Hova riddarvecka, jag, mamma, Crille och Casper. Varje sommar anordar de en medeltidamarknad med tornerspel, gycklare och sånt. Jättemysigt är det, men det var många år sedan jag var där nu. På vägen hem stannade vi till vid Göta Kanal. Tittade på båtar som slussades iväg, fikade och köpte med oss rökt fisk hem. Väl hemma avnjöt vi en underbar middag ute i trädgården med vin och prat tillsammans med mamma och pappa. Runt midnatt tog vi en promenad ner till sjön och tog oss en kvällsdopp, jag och Crille.
Årets första dopp faktiskt! Det var jättevarmt och härligt. Alldeles magiskt vackert ute, sådär som det bara kan vara efter en varm sommardag.  ♥

Idag var det tänkt att vi skulle åkt till Älvsbacka och fira Axel som fyllt 1 år. Men vi hamnade i världens oväder och vågade inte köra vidare, det bara vräkte ner och man såg inget. Plus att det var väldigt långt att åka för bara ett par timmar...Så vi ska fira Axel till veckan istället då de är hemma igen.
Istället blev det en lugn dag. Mamma och jag sökte igenom vinden efter gamla leksaker. Så nu har Casper fått ärva mammas gamla gunghäst, docka, lite bilar och annat. Jag hittade också mina gamla Barbiedockor och blev helt nostalgisk. Jag älskade verkligen Barbies, det var det bästa som fanns. Nu när jag återfann mina gamla vänner fick jag faktiskt en stark lust att sätta mig ner med dem, klä på dem fina kläder, kamma deras hår och pyssla. Haha! Jag kan se mig och Casper om några år: "Nu ska vi leka med Barbie, Casper!" "Nej, mamma inte nu igen!" "Jo, tyst nu!" 
Nejdå, så kommer det inte bli. Han ska få välja helt själv vad han vill leka med. Barbies eller bilar. Gärna båda delarna.

Nu sitter familjen och tittar på fotboll ("Dä ä ju Degerförs som spelör!") men jag känner mig inte så lockad av det. Kanske ska plocka fram Barbiesarna ändå...;)

    

Kommentarer
Postat av: Jennie och Exxa

Låter mysigt! Just nu har jag en tävling i min blogg där vinsten är ett personligt namnsmycke, vore kul om du ville vara med! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback