Skydda mot sol


Ni som har bebisar, hur skyddar ni dem mot solen? Jag tycker det är jättesvårt att veta. Har hört från många håll att man inte ska använda solkräm innan de är 1 år?? Jag och en mammakompis gick till apoteket och frågade och fick mest svaret "ja, om ni MÅSTE utsätta dem för sol så använda denna kräm.." Självklart har jag alltid Casper i skuggan men när man är ute och går kommer det ju ibland lite sol på honom, speciellt på händerna som alltid sticker ut från sufletten. Vet inte om jag vill smörja in händerna, tummen är ju ofta i munnen liksom..
Kläder skyddar ju bra, men det blir varmt också med långärmat och långbyxor. Vi har så mycket fina kortärmade bodys som man vill använda nu, men man kanske borde ha långärmat jämt för att skydda från solen, eller? Solhatten är såklart alltid på. Eller, mamma sätter på det sjuttioelva gånger snarare. Casper tycker det är kul att ta av sig den och slänga på marken. Skulle ha köpt en med knytband!


Kommentarer
Postat av: Josannah

Jag skyddade alla 3 ungar vid att sätta dem i skuggorna, och solhatt, kan skaffa paraply till barnvagn. Det blir ju för varmt för ungar att gå i kläder, några gånger fick de gå i blöja, och då är solkräm 50 bra, det är nog menat att man ska inte låta dem solas och få färg.

Postat av: maertha

du, hörrududu, vi måste ses nåndag nu snart, hörru. jag saknar dig.

puuuss!

2010-06-05 @ 00:24:47
Postat av: Malin

Solskyddsfaktor 50! Använd bara! Det är ett måste! keps, solglasögon om det går...UV dräktkanske??

2010-06-06 @ 22:17:06
URL: http://mmlw.blogg.se/
Postat av: Millan å Tuva

hej! såg att du kikat in på min blogg. Kul!

Min tuva är 11 mån nu och eftersom hon går så är det ju helt omöjligt att hålla henne i skuggan. så jag smetar in henne i sf 50 och försöker ta på en solhatt. Man kan ju inte ha för mycket kläder heller när det är för varmt...

2010-06-07 @ 20:55:59
URL: http://tjockissafari.blogg.se/
Postat av: Nikki

Min flicka är 11 månader och 1 vecka. På henne använder jag solskyddsfaktor 50.

2010-06-11 @ 20:09:11
URL: http://nikkilili.blogg.se/
Postat av: Nikki

Solhatt också såklart!

2010-06-11 @ 20:09:38
URL: http://nikkilili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback