Uppe med tuppen

Är uppe sen 7 som vanligt, då vaknade Casper efter att ha sovit hela långa natten så gott ♥
Var meningen att jag skulle ta sovmorgon idag men är ju ändå uppe och ammar direkt på morgonen och då blev jag pigg så kändes onödigt att försöka sova igen. Crille var trött så då kan han lika gärna få sova så kan jag ta en liten lur senare istället.
Trodde aldrig det skulle hända men jag har faktiskt blivit riktigt morgonpigg!

Tänkte ju att jag skulle sluta amma helt nu när Casper blir 8 månader. Ammar bara på morgonen och det är mysigt tycker jag, plus att det är bra att ha ammat länge då det ligger mycket allergier hos oss och så..Men nu börjar jag känna att det räcker, men lillbusen vägrar ju ta välling eller flaska överhuvudtaget så vet inte vad jag ska ge då på morgonen. Grötfrukost får han ju sen efter att ha varit vaken en timme, innan det är dags för förmiddagsluren. Fått tipset om att lägga i lite vaniljsocker i vällingen för att han ska vänja sig men det känns inte riktigt bra att ge honom socker...

Nu åker han runt här i gåstolen, äntligen når han ner och har börjat ta sig runt. Nyss låg han på golvet men då kan jag inte sitta här eftersom han ska fram till sladdarna och bita hela tiden. Måste göra nåt åt det!

Crilles pappa är ju här sedan i fredags. Han tycker det är så kul att få träffa Casper och skämma bort honom lite. Igår var vi på Ikea och Casper fick en ny byrå bland annat. På kvällen åt vi kinamat och kollade på hockey. Eller, de kollade på hockey rättare sagt, jag satt mest här vid datorn.

Hoppas det blir lika bra väder idag, då tar vi nog en promenad till Gamla stan.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Hej gumman! Det är ju helt otroligt att Casper redan är åtta månader, kan inte fatta det :O Ja, så är det väl när det börjar dyka upp barn i omgivningen, man upptäcker att tiden går så himla fort :) Låter ju helt underbart att han äntligen börjat sova ordentligt också!



Tänkte ge ett litet tips på hur du kan vänja honom vid att äta gröt, tycker väl också att det låter lite onödigt att blanda i extra socker för att få honom att äta det. Prova istället att i en smakportion blanda i lite bröstmjölk för att ge det en mer bekant smak. Har ju tyvärr ingen erfarenhet av hur effektivt det är, men var ett tips vi fick under utbildningen :) Berätta gärna om det funkar, känns ju helt klart bättre än socker i alla fall :D



Kram, ge Casper en kram från tant Bonnie också ;)

2010-03-21 @ 17:39:34
Postat av: Malin

Johan ratade också välling i början. Jag blandade ersättning och vatten. 200ml vatten, två matskedar välling och typ 2-3 mått ersättning, då fick dem där lilla söta i...sen så ändrar man till med välling pulver och mindre ersättning succesivt...fick också tipset om socker/vaniljsocker, men det finns faktiskt bättre sätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback